Prezentacja multimedialna jest niewątpliwie jedną z najbardziej efektywnych i skutecznych form prezentacji. Wraz z szybkim rozwojem E-business’u oraz coraz popularniejszym zastosowaniu strategii marketing’owych, coraz więcej firm decyduje się na tę właśnie formę przedstawienia swojej oferty. Jej niewątpliwe zalety to przede wszystkim:
Atrakcyjność przekazu
- Prezentacje multimedialne łączą w sobie wiele form przekazu, które w standardowej formie byłyby trudne do wykonania lub wręcz niemożliwe. Filmy, animacje 2D i 3D, zdjęcia, muzyka, odnośniki do Internetu to tylko kilka z nich. Atrakcyjność graficzna oraz nietuzinkowość prezentacji sprawia, że zainteresowanie widza pozostaje na dużo wyższym poziomie niż w przypadku choćby drukowanych materiałów reklamowych.
Interaktywność
- Klient ma możliwość aktywnego partycypowania w prezentacji, przez co zwiększa się jego uwaga, zainteresowanie oraz ilość zapamiętanej informacji.
Samodzielność
- Klienci mogą sami zapoznać się z prezentacją w dogodnym dla nich czasie jak i ponownie do niej wrócić jeśli zajdzie taka potrzeba.
Bardziej efektywne dotarcie do szerszej grupy odbiorców
- Prezentacja może być przesłana za pomocą poczty elektronicznej lub opublikowana w Internecie znacznie zwiększając jej mobilność oraz zasięg dotarcia do szerokiej grupy odbiorców.
Popularne zastosowania prezentacji multimedialnych:
- Prezentacja firmy
- Prezentacja produktów
- E-learning oraz szkolenia on-line
- E-katalog
- Prezentacje dla inwestorów
- Prezentacje dla prasy